Nakon zaprimanja liječničke dokumentacije o težini ozljeda 38-godišnjeg motocikliste, slijedi pravna kvalifikacija događaja (prekršajna ili kaznena odgovornost vozačice automobila)
Foto: PU međimurska
Jučer, 19. ožujka oko 10:50 sati u Nedelišću, dogodila se prometna nesreća u kojoj je ozlijeđen 38-godišnji motociklist.
U trenutku nesreće 43-godišnja vozačica osobnog automobila, čakovečke registarske oznake, s kolnog ulaza obiteljske kuće uključivala se u promet na kolnik Varaždinske ulice. Pritom nije propustila sva vozila koja se kreću tom prometnicom zbog čega je u bočni dio automobila udario prednjim dijelom motocikl, čakovečke registarske oznake kojim je Varaždinskom ulicom, upravljao 38-godišnji motociklist. Uslijed siline udara motociklist je pao na kolnik, dok se motocikl prevrnuo.
Vozilom hitne medicinske pomoći ozlijeđeni motociklist prevezen je u čakovečku bolnicu, gdje mu je pružena liječnička pomoć, dok će se težina zadobivenih ozljeda naknadno okvalificirati. Ujedno, liječničku pomoć u čakovečkoj bolnici zatražila su i 43 vozačica te 73-godišnja putnica iz osobnog automobila te će se njihove ozljede naknadno okvalificirati. Nakon zaprimanja liječničke dokumentacije o težini ozljeda 38-godišnjeg motocikliste, slijedi pravna kvalifikacija događaja (prekršajna ili kaznena odgovornost vozačice automobila).
U proteklih pet godina (2019. - 2023.) na području Policijske uprave međimurske smrtno je stradalo sedam (7) vozača i putnika na motociklima, a uzrok tih nesreća je nepoštivanje prednosti prolaska (četiri nesreće) i nepropisno kretanje vozila na kolniku (tri nesreće).
Prezentirani statistički pokazatelji upućuju na nužnost konstantnog upozoravanja, savjetovanja i educiranja svih sudionika na temu sigurnosti vozača motocikala u cestovnom prometu.
Motociklisti su jedna od najugroženijih skupina sudionika u prometu. Njihovo stradavanje, najčešće je povezano s neodgovornim i nesavjesnim ponašanjem vozača ostalih motornih vozila, ali i zbog neodgovornog ponašanja te grubog kršenja prometnih propisa samih vozača motocikala. Vozači motocikala često sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
U cilju povećanja sigurnosti cestovnog prometa i smanjenja mogućnosti nastanka najtežih prometnih nesreća, još jednom apeliramo na sve sudionike u prometu da povećaju oprez obzirom na to da se dolaskom toplijeg vremena i sunčanih dana, povećava broj motociklista na cestama. Motocikliste pozivamo da budu odgovorni i savjesni sudionici u prometu, da koriste zaštitu opremu, neodgovorenim ponašanjem ne ugrožavaju sebe i druge.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se nepropisnom ili neprilagođenom brzinom,
- ne nose zaštitne kacige,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita) i bez dostatnog iskustva,
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motocikliste:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Savjeti i preporuke za vozače motocikala i mopeda:
- smanjite brzinu,
- stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
- uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- poštujte ograničenja dopuštene brzine,
- prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
- prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
- vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne vozite slalom između vozila,
- izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
- predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
- vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
- poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.
Priopćenja |
Promet i vozila