Apel najranjivijim sudionicima u prometu

Slika /Fotografije/Opcenite fotografije/motocikl_vjezba.jpg

Dolaskom jesenskih dana ocjenjujemo da će u prometu doći do otežanih uvjeta koji bi mogli rezultirati porastom broja prometnih nesreća, a samim tim i do težih posljedica u prometu. Iako Policijska uprava međimurska za sada bilježi dobro stanje u prometu, iznošenjem statističkih pokazatelja, kao i davanjem smjernica za poželjno ponašanje najranjivijih u prometu očekujemo da će se povoljno stanje u prometu zadržati. U devet mjeseci ove godine na području Policijske uprave međimurske dogodilo se 529 prometnih nesreća, dok je u istom razdoblju prošle godine zabilježeno 645 prometnih nesreća što je za 116 nesreća ili 17,98% manje nego prošle godine

Foto: Ilustracija  

Dolaskom jesenskih dana ocjenjujemo da će u prometu doći do otežanih uvjeta koji bi mogli rezultirati porastom broja prometnih nesreća, a samim tim i do težih posljedica u prometu. Iako Policijska uprava međimurska za sada bilježi dobro stanje u prometu, iznošenjem statističkih pokazatelja, kao i davanjem smjernica za poželjno ponašanje najranjivijih u prometu očekujemo da će se povoljno stanje u prometu zadržati.

U devet mjeseci ove godine na području Policijske uprave međimurske dogodilo se 529 prometnih nesreća, dok je u istom razdoblju prošle godine zabilježeno 645 prometnih nesreća što je za 116 nesreća ili 17,98% manje nego prošle godine

Od ukupnog broja prometnih nesreća u devet mjeseci ove godine bilježimo 7 prometnih nesreća sa smrtnom posljedicom, a u istom razdoblju prethodne godine 10 što je pad za 30%. Analizirajući broj smrtno stradalih osoba u spomenutom razdoblju ove godine, smrtno je stradalo 7 osoba dok je u istom razdoblju prošle godine smrtno stradalo 11 osoba što je pad za 36,36%.    

Nadalje, zabilježene su 174 prometne nesreće s ozlijeđenim osobama u kojima su 53 osobe zadobile teške tjelesne ozljede i 169 osoba lake tjelesne ozljede, te 348 prometnih nesreća s nastalom materijalnom štetom.

Tijekom ove godine na području Policijske uprave međimurske smrtno su stradala 3 vozača bicikla, 1 vozač motocikla, 1 vozač mopeda, 1 vozač osobnog automobila i 1 pješak.

S obzirom da najčešće stradavanje navedenih kategorija sudionika u prometu, proizlazi prije svega iz činjenice kršenja prometnih pravila i nepridržavanja osnovnih načela prometne kulture, kako od strane spomenutih sudionika tako i od strane drugih sudionika u prometu, upućujemo apel:

Pješaci:

  • dužni su kretati se nogostupom ili drugom površinom pokraj kolnika prikladnom za kretanje pješaka,
  • ako se moraju kretati kolnikom, neka se kreću što bliže rubu kolnika na način da ne ometaju i ne sprječavaju promet vozila,
  • kada se kreću kolnikom izvan naselja, dužni su kretati se uz lijevi rub  kolnika u smjeru kretanja a noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti moraju biti osvijetljeni ili označeni reflektirajućom materijom,
  • prilikom prelaska kolnika potrebno je koristiti obilježene pješačke prijelaze i to na način da se prije stupanja na kolnik uvjere da ne ometaju promet vozila.     

Vozači bicikla:

  •  dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako ne postoje, što bliže desnom rubu kolnika 
  •  ako se dva ili više vozača bicikla kreću u skupini, dužni su kretati se jedan iza drugoga,
  •  vozači bicikla moraju upravljati vozilima na način da ne umanjuju stabilnost vozila i ne ometaju druge sudionike u prometu, a istodobno ne smiju skidati obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, te prevozili ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju,
  •  vozač bicikla dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom,
  •  od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću) a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani,
  •  vozači bicikla mlađi od 16 godina, za vrijeme vožnje na glavi moraju nositi zaštitnu kacigu,
  • prilikom prelaska preko kolnika odnosno preko obilježenog pješačkog prijelaza, vozači bicikla dužni su sići s bicikla i prelaziti cestu gurajući bicikl, te prijeći cestu kada se uvjere da ne ometaju promet vozila.   

Vozači mopeda i motocikla:

  •  vozači mopeda i motocikla moraju upravljati vozilima na način da ne umanjuju stabilnost vozila i ne ometaju druge sudionike u prometu, a istodobno ne smiju skidati obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, te prevozili ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju,
  •  vozač motocikla ili mopeda i osobe koje se prevoze na tim vozilima moraju za vrijeme vožnje na cesti, na glavi nositi propisanu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu,
  •  na motociklu i mopedu za vrijeme vožnje danju moraju biti upaljena kratka svijetla tijekom cijele godine.

Vozače motornih vozila umoljavamo da obrate pozornost na veliki broj pješaka, vozača bicikla, mopeda i motocikla, koji se kreču našim prometnicama. 

Posebnu pozornost potrebno je posvetiti tehničkoj ispravnosti i osiguranju vozila, a vozačima preporučamo da prije vožnje ne konzumiraju alkoholna pića.

Vozači traktora:

Kako je nastupila sezona poljodjelskih radova a samim time i pojačano prometovanje traktora i njihovih priključnih vozila želimo podsjetiti kako su najčešće greške koje traktoristi čine nepropisno skretanje, oduzimanje prednosti prolaska i sl. Još uvijek je na cestama velik broj traktora koji su tehnički neispravni. Veliki problem su i neosvijetljeni traktori koji su u noćnim satima nevidljivi drugim vozačima.  Nije zanemariv ni problem blata kojeg traktoristi izvlače na kolnik.

Stoga podsjećamo i na obvezu svakog traktoriste kako prije nego što izađe na cestu sa zemljanog puta mora stati i očistiti blato s kotača

 



Stranica